Sepang szerintem, hogy S. Vettelt idézzem amit a motorhangokról mondott sz@r.
Az időmérő edzésen csak az időjárás borzolta a kedélyeket, egyébként semmi különös vagy meglepő nem történt. Hamilton-é az első hely csak úgy mint két héttel ezelőtt. Ami bizakodásra adott okot, a tavalyi világbajnok beékelődött két mercedes közé.
Úgy tűnt, újabb unalmas futamnak nézünk elébe.
Nos azt mondhatom, hogy az általam vártnál egy fokkal jobb volt. Múltkori után teljesen leírtam.
Talán a dupla drs zónának köszönhető ami eredményezett néhány érdekes, majdnem előzést, és néhány gondolkodó, taktikázó pilótát, vagy a jól versenyző bátor újoncok tették ezúttal nézhetővé a versenyt. De nem volt benne semmi ütős. Összességében laposnak titulálnám.
Hamilton rajt cél győzelmet aratott. Rosberg második lett és Sebastian Vettel állhatott fel a dobogó harmadik fokára.
Igazán felhőtlen öröm a mercedesnél.
Ami mellett nem tudok elmenni szó nélkül az a FIA pitiánersége, a Daniel Ricciardo storyra gondolok.
A két héttel ezelőtti második helyezését vették el tőle vagy ha úgy vesszük a csapattól. Még vizsgálat alatt van az átfolyásmérőjük ügye. Jövő héten lesz eredmény. Szerintem azért pitiáner mert máskor nagyobb hangsúlyosabb ügyekben tudtak több ezer sőt több tízezer eurós büntetést kiszabni, most meg pontoktól, eredménytől fosztják meg a versenyzőt. Ricciardo nyilatkozata nagyon pozitív volt.
Az élményt, hogy a dobogó második fokán állt, nem vehetik el tőle. Persze az is lehet, hogy a csapat áldozza be, a kettes számú pilótáját. De az ausztrált az ág is húzza, rosszul rakták fel a versenyen az egyik kerekét ezért tíz helyes rajtbüntetést kap a következő futamra, és ha ez nem lenne elég nem tudta befejezni a sepangi versenyt.
Massáról is biztos hallunk még, mert, hogy szembe szegült a csapat utasítással, nem engedte el csapattársát aki gyorsabb volt nála. Szerencse csomag annyi csapattársat engedett már el, most nem. Ki tudja milyen bünti jár majd ezért is...
Én értem, hogy kellenek az új szabályok, és a változtatások, hogy izgalmas, biztonságos, érdekes maradjon a verseny. Abban is biztos vagyok, hogy nem akarja az FIA, hogy egy csapat ereje, fölénye uralkodjon az egész évadon. De szerintem idén egy csomó bakot lőttek. Főleg ezzel az átfolyásmérővel.
A futam előtt nyilatkozó tanár fejlesztő szakértő elmagyarázott egy két dolgot, emberi nyelven. A lényeg az, hogy képtelenség üzemanyagot mozgó járműben, különböző hőmérsékleten, ilyen kis eszközzel mérni.
Előttem még mindig nem körvonalazódik az, hogy ezzel mi a célja a szabályok alkotóinak.
A Ferrariról nem esett szó, talán mert inkább középszerűek mint szóra érdemesek.
A fenti kép már említésre méltó, Alonso nézelődik. Hátha lát valami használhatót, hisz van szeme hozzá.
Nem szaporítom tovább szót, mert nincs miről. Talán legközelebb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése